Βελ, και για τους νεότερους, η σχέση της κ.Δαμανάκη με τα μοντελάκια, διαφημισμένη από την ίδια την περίοδο της διεκδίκησης του σεκσυγχρονιστικού προφίλ της, έχει περάσει στον επιθεωρησιακό λόγο. Από την άλλη, η πρόσφατη παρέμβαση των αντιεξουσιαστών συντρόφων στη μεγάλη εξέγερση του Δεκέμβρη :-)) έθετε το ζήτημα της υπερπαρεμβατικής παρουσίας του κ. Πλιάτσικα στα πολιτιστικά δρώμενα της πατρίδος. Ο ανώνυμος καλλιτέχνης (μπορεί να είναι και κολλεχτίβα) πρόλαβε συνεπώς να σχολιάσει έτσι τα καινούργια πολιτικά αντανακλαστικά της πολιτικού. Κροτ, χάζευε καμμιά φορά το ιν, μπορεί να χτυπήσει απρόβλεπτα! Σχο, μερσί. Πιγκουίνε, καλωσήλθες. Ο πολιτισμός δεν κοιμάται, σε κώμα είναι :-( Βελ, λέγε για το 380 (εξετάσεις ΟΚ;)
[...] Οι σύγχρονες κοινωνίες υποτίθεται πως απάλλαξαν το ανθρώπινο σώμα από τα μεταφυσικά θρησκευτικά δεσμά, όχι για να το αφήσουν ακόμα πιο έκθετο στους επίγειους εξευτελισμούς αλλά για να το αποκαταστήσουν θετικά στην «υλικότητά» του. Φυσικά τούτο σήμαινε, επίσης, την παράδοση του σώματος, ως καθαρής πλέον «ύλης», ζωντανής ή νεκρής, στην έρευνα. Όχι άνευ όρων, παρόλα αυτά, ούτε και σε κάθε λογής «έρευνα».
Υπήρχε, φαίνεται, ακόμα ζωντανή η υποψία της ανθρώπινης δεινότητας, ή κάποια στοιχειώδης συναίσθηση της ανάγκης για μια έσχατη οριοθέτηση της κερδοσκοπίας. Έτσι ο ανθρωπιστικός σεβασμός της ανθρώπινης ακεραιότητας δεν συναινούσε στην περιφρόνηση του, συναφούς με αυτήν, σεβασμού του σώματος· ακόμα και του νεκρού. Γι’ αυτό το λόγο οι σύγχρονες κοινωνίες αποφάσισαν, σωστά, να επιτρέπεται η χρησιμοποίηση νεκρών ανθρώπινων σωμάτων μόνο εφόσον θα τηρείται μια σειρά αυστηρών δεσμευτικών προϋποθέσεων: αποκλειστικά για την ιατρική έρευνα και μέσα στα οριοθετημένα πλαίσια αυτής και της διδασκαλίας της, η οποία δεν αποσκοπεί στη «γνώση» γενικά και αφηρημένα ― που, έτσι, δεν διαφοροποιείται ποιοτικά από την απλή (έως και νοσηρή) περιέργεια ― αλλά πολύ συγκεκριμένα στη θεραπεία ασθενειών, και ολοκληρώνεται με τον περίφημο «όρκο του Ιπποκράτη» και τις ανθρωπιστικές δεσμεύσεις του.
Το σημείο αυτό είναι καίριο και αφορά το στοιχειώδες ανθρωπιστικό θεμέλιο των σύγχρονων κοινωνιών, διότι δηλώνει πράγματι μια ριζική πολιτισμική συμφωνία: ότι, έξω από αυτό το θεσμοθετημένο ιατρικό-θεραπευτικό πλαίσιο, η επεξεργασία και η περιεργασία νεκρών σωμάτων δεν προάγει ούτε τη γνώση, ούτε κάποια αισθητική ποιότητα (όπως ισχυρίζονται οι διοργανωτές και οι υποστηρικτές της έκθεσης), αλλά την αναισθητοποίηση βασικών αντανακλαστικών του πολιτισμένου ανθρώπου και την ύπουλη εισαγωγή στο βάθος της προσωπικότητάς του μιας εκλεπτυσμένης νάρκωσης απέναντι στη φρίκη … πυροδοτώντας μια “λεπτή” διαδικασία απανθρωπισμού, τα αποτελέσματα της οποίας δεν είναι άγνωστα και ασαφή, αφού τα είδαμε σχετικά πρόσφατα στην ιστορία, στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.[...]
12 comments:
Ωραιότατη επισήμανση...
Πέρα από τον ...πολιτισμό Σαμαρά, και τα άλλα δύο σημειώματα εκφράζουν άριστα το τι εννοούμε "πολιτισμό" σε τούτη την χώρα...
αχαχαχαχα, καταπληκτικό!!!
πού εκτίθεται ο καλλιτέχνης;
Exasa kati?(VEL speaking)
ps.To arthro sto A380 on progress
Ο πολιτισμός μπορεί επιτέλους να κοιμηθεί ήσυχος.
Καλή βδομάδα,
Βελ, και για τους νεότερους, η σχέση της κ.Δαμανάκη με τα μοντελάκια, διαφημισμένη από την ίδια την περίοδο της διεκδίκησης του σεκσυγχρονιστικού προφίλ της, έχει περάσει στον επιθεωρησιακό λόγο. Από την άλλη, η πρόσφατη παρέμβαση των αντιεξουσιαστών συντρόφων στη μεγάλη εξέγερση του Δεκέμβρη :-)) έθετε το ζήτημα της υπερπαρεμβατικής παρουσίας του κ. Πλιάτσικα στα πολιτιστικά δρώμενα της πατρίδος.
Ο ανώνυμος καλλιτέχνης (μπορεί να είναι και κολλεχτίβα) πρόλαβε συνεπώς να σχολιάσει έτσι τα καινούργια πολιτικά αντανακλαστικά της πολιτικού.
Κροτ, χάζευε καμμιά φορά το ιν, μπορεί να χτυπήσει απρόβλεπτα!
Σχο, μερσί.
Πιγκουίνε, καλωσήλθες. Ο πολιτισμός δεν κοιμάται, σε κώμα είναι :-(
Βελ, λέγε για το 380 (εξετάσεις ΟΚ;)
Les examens sont deja commences...
travaille bien et bonne chance!
ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ... ΟΜΟΡΦΙΕΣ;
ΑΘΗΝΑ-ΓΚΑΖΙ-ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ-BODIES
[...] Οι σύγχρονες κοινωνίες υποτίθεται πως απάλλαξαν το ανθρώπινο σώμα από τα μεταφυσικά θρησκευτικά δεσμά, όχι για να το αφήσουν ακόμα πιο έκθετο στους επίγειους εξευτελισμούς αλλά για να το αποκαταστήσουν θετικά στην «υλικότητά» του. Φυσικά τούτο σήμαινε, επίσης, την παράδοση του σώματος, ως καθαρής πλέον «ύλης», ζωντανής ή νεκρής, στην έρευνα. Όχι άνευ όρων, παρόλα αυτά, ούτε και σε κάθε λογής «έρευνα».
Υπήρχε, φαίνεται, ακόμα ζωντανή η υποψία της ανθρώπινης δεινότητας, ή κάποια στοιχειώδης συναίσθηση της ανάγκης για μια έσχατη οριοθέτηση της κερδοσκοπίας. Έτσι ο ανθρωπιστικός σεβασμός της ανθρώπινης ακεραιότητας δεν συναινούσε στην περιφρόνηση του, συναφούς με αυτήν, σεβασμού του σώματος· ακόμα και του νεκρού. Γι’ αυτό το λόγο οι σύγχρονες κοινωνίες αποφάσισαν, σωστά, να επιτρέπεται η χρησιμοποίηση νεκρών ανθρώπινων σωμάτων μόνο εφόσον θα τηρείται μια σειρά αυστηρών δεσμευτικών προϋποθέσεων: αποκλειστικά για την ιατρική έρευνα και μέσα στα οριοθετημένα πλαίσια αυτής και της διδασκαλίας της, η οποία δεν αποσκοπεί στη «γνώση» γενικά και αφηρημένα ― που, έτσι, δεν διαφοροποιείται ποιοτικά από την απλή (έως και νοσηρή) περιέργεια ― αλλά πολύ συγκεκριμένα στη θεραπεία ασθενειών, και ολοκληρώνεται με τον περίφημο «όρκο του Ιπποκράτη» και τις ανθρωπιστικές δεσμεύσεις του.
Το σημείο αυτό είναι καίριο και αφορά το στοιχειώδες ανθρωπιστικό θεμέλιο των σύγχρονων κοινωνιών, διότι δηλώνει πράγματι μια ριζική πολιτισμική συμφωνία: ότι, έξω από αυτό το θεσμοθετημένο ιατρικό-θεραπευτικό πλαίσιο, η επεξεργασία και η περιεργασία νεκρών σωμάτων δεν προάγει ούτε τη γνώση, ούτε κάποια αισθητική ποιότητα (όπως ισχυρίζονται οι διοργανωτές και οι υποστηρικτές της έκθεσης), αλλά την αναισθητοποίηση βασικών αντανακλαστικών του πολιτισμένου ανθρώπου και την ύπουλη εισαγωγή στο βάθος της προσωπικότητάς του μιας εκλεπτυσμένης νάρκωσης απέναντι στη φρίκη … πυροδοτώντας μια “λεπτή” διαδικασία απανθρωπισμού, τα αποτελέσματα της οποίας δεν είναι άγνωστα και ασαφή, αφού τα είδαμε σχετικά πρόσφατα στην ιστορία, στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.[...]
http://dangerfew.blogspot.com/search/label/bodies
tortila, καλωσήλθες -
δες εδώ τα βασικά του χεστήριου της εθνικής συμβουλευτικής επιτροπής για ζητήματα ηθικής (γαλλικά)
Μαύρο Πρόβατο,
καλημέρα. Πολύ πολύ ενδιαφέρουσα η παραπομπή σου. Στη Γαλλία λοιπόν οι άνθρωποι έχουν συναίσθηση των σοβαρών πραγμάτων. Άρα είναι ξυπνητοί.
Εδώ στην Ελλάδα κοιμούνται ύπνο βαθύ!
Merde!
ΕΙΜΑΙ Η St.Etienne ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑ!!!
tortila,
κι εδώ στο Παρίσι έρχεται η ανατριχιαστική foire à viande, σε ιδιωτική αίθουσα...
Βελ/Σαιντ Ετιέν, ακούστηκε! :-)
Post a Comment